Melbourne

16 mei 2010 - Melbourne, Australië

Melbourne,

Hier een update vanuit Melbourne waar ik nu al weer een maand ben. Melbourne lijkt erg op Europese steden, er wonen hier veel verschillende nationaliteiten en opmerkelijk veel Aziaten. In totaal blijf ik hier 2,5 maand en het bevalt hier goed. Het weer is niet zo goed als in de rest van Australie, maar het is best aangenaam. Ondertussen al weer aan mijn 2e baanbegonnen, want afspraken nakomen doen de werkgevers hier niet echt... Ik werk nu in een andere nachtclub achter de bar, hier hangt veel meer sfeer en de collega's zijn allemaal aardig. Verder ben ik er achter gekomen dat er hier heel veel vraag voor modellenwerk is. Ik heb de afgelopen 2 weken een aantal fotoshoots gedaan wat heel erg goed betaald (180 dollar voor 2 uurtjes werk). 1 Shoot was wel heel gaaf, een visagiste, 2 assistenten en de fotograaf en ik zijn om 05.30 's ochtends naar een strand gereden. De visagiste had mijn wenkbrauwen weggelijmt met pritstift!!! en had ze daarna helemaal weg gemake-up-ed. Verder had ze me heel bleek gemaakt en had ik alleen hele donkere lippenstift op! Ik leek wel een geest, heel creepy haha... Het idee was dat ik over de rotsen op het strand zou lopen in een wit zomer tuniekje brrrr. Het was die dag alleen super koud en aangezien ik ook nog door het water heen moest lopen deden al mn botten pijn van de kou :S Het was wel een hele goede fotograaf, dus was zeker de moeite waard. Als ik wat resultaten van de shoot heb zal ik ze wel op mijn reisweblog plaatsen.

Verder is er hier elke dag wel wat te beleven in Melbourne. Er zijn hier honderden leuke barretje verstopt is steegjes (veel live bandjes). Aangezien ik 10 huisgenoten heb is er altijd wel iemand in voor een drankje of een dansje. Feestjes bij mensen thuis komen hier ook veel voor, ik heb nog nooit zoveel dronken mensen als in de afgelopen weken gezien. 1 Van mijn huisgenoten drinkt zelfs zoveel dat we hem laatst slapend op de grond aantroffen, hij had in zijn broek geplast, hebben we natuurlijk mooi even foto's van genomen. Vrijdag zijn we met een aantal naar zo'n huis feestje van iemand geweest en was het thema "S". Dus iedereen moest verkleed als iets beginnend met de "S". We hadden een selfmade mummy, een skelet, 2 santa's, Steve Owen de krokodillenvanger en Ella die het concept niet helemaal begrepen had was verkleed als de Joker.

Over mijn fiets hier kan ik ook 3 A4tjes volschrijven :) Wees gerust, ik zal het kort houden. Op een vrijdagavond op mijn fietsje de stad ingegaan, iedereen keek me raar aan, want fietsen dat kennen ze hier niet echt. En al zeker niet 's avonds en in het weekend midden in de stad. Natuurlijk de eerste avond gelijk al gevallen, heel mn knie open :S Daarna maar aan de politie gevraagd of ik op de stoep mag fietsen, dat mocht gelukkig. Nu begrijp ik ook waarom niemand hier fietst, levengevaarlijk!!! De dagen erna netjes op de stoep, alhoewel ze hier brede stoeppaden hebben, kan het soms wel druk zijn, dus ik wilde van de stoep afrijden, scheurde ik mijn stuitje! Kon gelijk niet meer zitten van de pijn, nu 2 weken verder, gaat het gelukkig wel weer. Genoeg over mijn fiets...

Het is wel fijn om even niet te reizen. Lekker even niet uit je koffer leven, maar je kleren gewoon netjes in je kledingkast. Een wasmachine, keuken met alle apparatuur en goede pannen, een tuintje en wat routine met mijn baantjes. Aan de andere kant heb je meer vrije tijd en aangezien ik hier even niet aan het bezichtigen ben, mis je je familie en vrienden nog meer. Gelukkig kan ik hier regelmatig een laptop lenen om even op skype of msn bij te kletsen.

Zo, nu hebben jullie een beetje een idee waar ik nu uithang. Ik zal snel ook eens wat foto's gaan maken en online plaatsen.

Hele dikke kus vanuit het multiculturele Melbourne,

Joyce

1. Maarten:
    16 mei 2010
    Heejjj Joyce...

Gewoon weer een te gek verhaal! Ook weer een nieuwe fietservaring erbij ;-)
    Je maakt nogal wat mee. Top. Veel plezier.

x Maarten
  2. ingrid van drongelen:
    19 mei 2010
    hoi schat, hoe is t ik moet zo werken dus toch even snel een berichtje we zijn aan t boeken voor concer at sea wil jij malou ff helpen hiermee kussies mam
  3. Petra:
    19 mei 2010
    Kijk, daarom pak ik liever de auto ;-)
    Ik heb wel een fiets gekocht, maar ik doe heel voorzichtig ;-)
  4. Maarten Lek:
    hey Joyce,

Leuk verhaal weer hoor maar nu zijn we natuurlijk wel nieuwsgierig hoe de foto's van de shoot zijn geworden ;)

veel plezier nog

kussie
  5. marleen:
    24 mei 2010
    Hahaha je bent al helemaal ingeburgerd joh wat leuk hoe was de grand ocean road??
  6. Petra:
    28 mei 2010
    Vanavond singstarren bij je zusje, kom je ook ? ;-)

Tuin ziet er erg mooi uit ! Leuk dat je weer nieuwe fototjes hebt geplaatst :-)

Kuzzz
  7. ingrid van drongelen:
    29 mei 2010
    hallo lieverd jeetje het ging niet echt lukken van de week he maarja komt wel weer jij wil ook wat vertellen he nou ik ook haha
    dus wie weet snel
    ik ga nu snel naar je fotoos kijken ben benieuwd hoor dikke kus van mama en robbie
  8. Marja:
    5 juni 2010
    Hoi Joyce,

Alles goed met jou, hier nu heerlijk zomerweer. Oma Nel is van de week geweest, je krijgt de groetjes van haar, ze mis je wel hoor. Voor ons nog een weekje en dan lekker op vakantie. Ben je al met de camper op pad?? Geniet van alles en een hele dikke knuffel van Papa en Marja XXXXXXXXXXXXXjes
  9. ingrid van drongelen:
    6 juni 2010
    haai lieverd wat een grote stilte weer daar hoe was de fotosessie ..... zeker wel leuk he nou zwaar bewolkt hier we krijgen zo onweer maar wel warm 27 graden joran van de sloot is opgepakt eindelijk hij heeft weer een meisje vermoord moet hij komt er nu niet zo mooi vanaf hoor jij dat daar ook dat nieuws verder alles goed hier en gezellig vooral ik hoor je weer kus
  10. Petra:
    10 juni 2010
    Haai meis,

nou, de verkiezingen zijn hier geweest. En Jan Peter Balkenende heeft ontslag genomen !! VVD is de grootste geworden PvdA als tweede en Geert Wilders is de derde. Dus dat wordt nog wat ;-)

Het is hier weer een paar dagen regenachtig, maar in het weekend klaart het weer op ! Gelukkig ... want ik moet zondag de ladies run hardlopen :-)

Ben je weer ff op de hoogte ;-)

Ik ga ff haring halen want er zijn weer holandse nieuwe, jammie !!
    Kuzzz