Argentinie met korte vakantie in Uruguay

2 januari 2010 - Buenos Aires, Argentinië

Buenos Aires,
Helemaal geen tijd voor uitgebreide weblogberichten in deze geweldige stad Buenos Aires. We zijn hier een weekje voor kerst aangekomen. Met Marleen en nog 55.000 andere mensen Marleens verjaardag gevierd op een groot festival geweest (Creamfields) met onder andere DJ Tiesto. Impulsief een korte ¨vakantie¨van vier dagen ingelast naar Uruguay, Punta del Este (soort Saint Tropez maar dan met breder strand).  Op een boottrip in Peru had ik een man leren kennen die daar woont. Heel leuk gesprek mee gehad, was goed om mijn Spaans te oefenen, want hij sprak geen woord Engels. Na het gesprek gaf hij mij zijn kaartje, dat als we ooit in de buurt waren hem moesten mailen. Twee maanden later dus bij hem op visite in Uruguay. We hadden wel heel veel mazzel, want in die 4 dagen mochten we bij hem logeren, hij maakte ontbijtjes voor ons, kwam in zijn lunchpauze luch voor ons maken, bracht ons naar het strand en betaalde daadwerkelijk alles voor ons! Echt heel bijzonder hoe gastvrij de mensen hier allemaal zijn, kunnen wij wat van leren. Heerlijk tot rust gekomen en daarna op kerstavond weer met de boot terug naar Buenos Aires. Helaas stond er een hele krachtige wind en had ons schip een botsing gehad met een ander schip, waardoor we dus niet konden vertrekken. Na 5 uur wachten kwam er eindelijk een andere boot helemaal vanuit Buenos Aires. Kerstavond waren we dus na 12 uur ´s nachts weer op het station en geen taxi of bus te vinden. Twee Argentijnse jongens boden ons aan om ons door hun vader thuis te laten brengen. Honger hadden we wel gekregen na al dat wachten, dus zijn we met onze 3 vrienden uit New York het eerste de beste restaurant binnen gestapt. Iedereen was daar in de kerststemming, alle oudjes stonden helemaal los te gaan op de dansvloer. 1 Dame van 60 jaar had een oogje op 1 van de jongens waar we mee waren en hij was dus de pineut, aangezien ze de hele avond met hem wilde dansen. Uiteraard hebben wij melig meegedaan, de avond van mn leven gehad.
Met Kerst hadden we afgesproken met onze vrienden die we hadden leren kennen tijdens het vrijwilligerswerk in Bolivia. Zo waren we toch niet helemaal alleen met Kerst. Ian en Marleen hadden heerlijk gekookt. Marina, Ram en ik hebben de afwas gedaan. 2e Kerstdag vieren ze hier overigens niet. Verder nog wezen shoppen, shoppen en shoppen totdat ik erbij neer viel en lekker rondgewandeld in verschillende delen van de stad. Iedere maandag hebben ze hier La Bomba, een band die een beetje lijkt op de Blue Man group (met al die trommels). Helemaal geweldig! Iedereen stond te swingen! Verder nog een Argentijnse jongen leren kennen via de website couchsurfing.com Gezellig wat wezen drinken, heerlijk gegeten en hij heeft daarna nog een liedje voor me op zijn gitaar gespeeld haha! Couchsurfing.com is een website waar mensen van over de hele wereld gratis hun couch aanbieden voor reizigers. Zij vinden het leuk mensen uit andere landen te leren kennen en de reiziger is blij met zijn gratis overnachting. Ik ga dit ook doen in Brazilie. Uiteraard kun je ook alleen afspreken voor een drankje en zo kom je ook veel meer te weten of het land of de stad.
Met oud en nieuw eerst gezellig wat met zn allen wat wezen drinken in de wijk Palermo. Vuurwerk gekeken en daarna naar een club gegaan om vervolgens om 08.00 ´s ochtends weer thuis te komen in het hostel. 3 Uur later worden we ons bed uit getrommeld, omdat we zogenaamd moesten uitchecken! Was er een fout gemaakt in de reservering. Gelukkig mochten we weer terug ons bedje in haha... Morgen naar Brazilie, het land van de mooie stranden. Schijnt ook een heel duur land te zijn, dus misschien nog wel even een baantje zoeken daar. Voor de mensen die ik nog niet gesproken heb na 31 december. Allemaal een GELUKKIG NIEUW JAAR gewenst! En dikke kus vanuit Buenos Aires!

X Joyce

1. Stefanie:
    2 januari 2010
    Heerlijk verhaal weer.
    Hoe beviel je hostel met de kerst? je zat toch met meerdere meiden op een kamer? En was de kamer net zoals op de foto met gezellige inrichting enzo?
    Fijn je gehoord te hebben.
    LOVE YOU BIG TIME!!! xxx
  2. Stefanie:
    3 januari 2010
    En wat een mooie watervallen zeg! x
  3. Marja:
    6 januari 2010
    Hoi Joyce,
    Wat een gezellige foto jij met al die mannen, je zal wel verwend worden. 1 voor de boodschappen, 1 voor de afwas, 1 als bodycard en 1 voor alle andere leuke dingen die je nog gaat doen. Geniet er maar van. Ik zit op mijn werk naar jou foto's te kijken. Ik moet nog 1 dagje werken en dan op vakantie ik kijk er naar uit even lekker naar de zon.
    Dikke knuffel Papa en Marja
  4. ingrid van drongelen:
    7 januari 2010
    lieverd weer leuk om te lezen zo als altijd geef ik het door aan oma die geniet van je verhalen en mist je spiegelglad is het hier ben nog goed gevallen maar ik leef nog haha nou de gordijnen zijn er en ja had ik het druk ben blij dat je met je zusje hebt gesproken dat had ik er wel voor over maar het is al januari dus het is nu snel oktober nou snelll doe voorzichtig kus
  5. marleen:
    10 januari 2010
    Hahaha ja lekker tropisch hier weet niet of je daar geweest bent maar bahia de lagoa is supermooi. Jammer voor de foto´s dat de zon niet schijnt zie vast wel weer voorbij cruizen x
  6. ingrid van drongelen:
    11 januari 2010
    net thuis hoop te vertellen jullie missen elkaar zeker wel nou weer tot horens dikke kus mam
  7. Petra:
    11 januari 2010
    Heej, waarom reizen jullie niet meer samen ? Ik dacht dat dat pas later was in jullie planning. Had je me pb op hyves nog gezien ? ;-)
    We gaan trouwens in mei met alle Pitlotjes naar London :D Mark zijn ouders zijn dan zoveel jaar getrouwd en nodigen ons uit :D Cool he .....

Nou , ik wacht met smart op je nieuwe verslag ;-)

Kuzzz
  8. TimoenIlonka:
    13 januari 2010
    Hoi Lieverd,

Wat ben ik jalours dat je zo'n prachtig weer hebt. Het is hier nu al weken erg koud en aan het vriezen en sneeuwen!
    Hebben wel al paar keer geschaatst dat is wel erg leuk maar verder ben ik die kou behoorlijk zat!

We blijven je verhalen volgen, heel veel plezier op je volgende avontuur!

kus van Timo en Ilonka