Argentinie

18 december 2009 - Puerto Iguazú, Argentinië

Aangezien we in ons wereldticket een vlucht hadden waar we geen gebruik van wilden maken, omdat we dat liever over land wilden reizen hebben we de vlucht kunnen omzetten in Santiago de Chili naar Cordoba in Argentinie. Deze dag dus geen lange busrit, ook weleens lekker :) De nacht voordat we vlogen een hostel genomen wat dichtbij het vliegveld lag. Nou dat was achteraf dus niet zo´n goed idee aangezien het een oud hostel was en we de volgende dag helemaal onder de jeukende bulten zaten. Er zaten dus beestje in ons bed, genaamd bedbugs brrrr..... Marleen was er het ergste aan toe en je kon precies zien hoe het beestje over haar arm gelopen was.
Op de luchthaven van Cordoba werden onze tassen gescand of er nog verboden voorwerpen in zaten. De man achter het scan apparaat vroeg aan Marleen of ze een schaar in haar rugzak had. Marleen antwoordde heel overtuigend van niet. Uiteindelijk trof hij haar 2 peperdure kappersscharen aan in haar tas! Deze mochten uiteraard niet mee aan bood en hij wilde ze al bijna weggooien. Gelukkig kon er na veel smeken toch een oplossing gevonden worden. Na toestemming van de luchtvaartmaatschappij konden de scharen toch nog mee in het bagageruim.
Hartje zomer was het toen we in Cordoba aankwamen. Een grote stad met wel duizenden winkels. Helaas zit mijn backpack al zo vol dat ik helemaal niks kopen mag van mezelf... :( Soms best lastig met zulke leuke winkels. 6 Daagjes in deze stad blijven hangen. Hier woont Juanco, 1 van onze Argentijnse vrienden die we ontmoet hadden in Bolivia. Zijn vriend Guillermo die er toen ook bij was was speciaal voor ons naar Cordoba afgereisd met de bus. Verder hadden we een leuk hostel waar we gebarbequed hebben en een klimwand tot het topje hebben beklommen. Uitgaan kon je hier uiteraard ook in deze studentenstad. Verder nog naar de dierentuin geweest, had helaas mijn camera niet bij me. Gebarbequed bij de vrienden van Juanco en daarna naar een tango dansschool geweest waar een dansavond was. Juanco is tango dansleraar en hij en een andere oude vent hebben ons de tango een beetje geleerd haha... De avond voor mijn verjaardag hebben we mijn verjaardag gevierd tijdens een live concert van Juanco en zijn band. Daarna nog naar een discotheek geweest, helaas werd Juanco de discotheek uitgezet nadat hij het opnam voor zijn vriend die onterecht een klap van een rugbyspeler kreeg. De volgende dag stond er een kadootje op mijn nachtkast, toch nog een beetje jarig aan de andere kant van de wereld. Mijn sjaal die ik onderweg was kwijtgeraakt had Marleen opnieuw voor me gekocht in een vrolijke paarse kleur :) Die dag zouden we gaan sky diven!!! Maar helaas was dat vanwege de wind niet mogelijk. Als alternatief met Marleen en Guillermo naar het plaatsje Carlos Paz gegaan waar we heerlijk aan het water hebben gezeten en ´s avonds nog een biertje (jaja ik lust nu bier) gedronken bij Juanco.

Onze langste busrit was dus van Cordoba naar Iguazu. Maar liefst 22 uur! Gelukkig wel een super comfortabele bus met eten erbij en genoeg films op de tv. Je stoelen zijn net bedden als je ze naar achteren klapt, dus gelukkig wel 5 uurtjes kunnen slapen. Eenmaal aangekomen in Puerto Iguazu voelden we gelijk het klimaatverschil, een hoge luchtvochtigheid, dus lekker subtropisch warm.
Soort van minivakantie tussendoor, want ons hostel was superdeluxe voor backpackersbegrippen. Een mega groot zwembad met een bar, muziek bij het zwembad, bbq-en en een nette kamer met eigen badkamertje. De eerste dag lekker in het zwembad rondgedobberd, de volgende dag vroeg op naar de watervallen, welke de grootste ter wereld zijn. Normaal zijn de bussen altijd te laat, maar deze vroege ochtend was hij dus 5 minuten te vroeg en hadden we dus onze bus gemist. Dit was een probleempje, want onze tour begon om 9 uur en die zouden we dus nu niet meer gaan halen. Toen stopte er ineens een auto langs de kant van de weg, eerst dacht ik dat ze de weg wilden vragen, maar geluk bij een ongeluk boden ze ons een lift aan. Gelukkig dus nog op tijd in het park voor onze tour. Ongelofelijk indrukwekkend deze dag! Eerst met een speedboot richting de watervallen gevaren en tot onze verrassing ging de boot echt onder de watervallen door, dus we waren echt drijfnat toen we er onder vandaan kwamen. Eerst dacht ik nog slim te zijn met mn poncho, maar dat hielp dus echt niet, aangezien het water zo´n kracht heeft dat het je poncho gewoon wegblaast. Na de boottocht verder te voet over verschillende routes door het park gelopen. Zie de foto´s. Op de terugweg begaf de bus het. Zo lift je nooit en zo lift je ineens 2 keer op 1 dag haha.. Die avond weer terug in het hostel hadden we een overheerlijke barbeque (ja dat doen ze hier veel in Argentinie). Na de bbq brak het feestje ineens uit tot een poolparty. Ik heb heel wat feestjes meegemaakt, maar dit was toch wel 1 van de gaafste feestjes van mijn reis.
Vandaag met een 17 uur durende bus naar Buenos Aires! Om hier de verjaardag van Marleen te gaan vieren. Buenos Aires here we come!!! X Joyce

1. Petra:
    18 december 2009
    Heej, nou dat klinkt echt heel leuk allemaal !!! Ik hou ook wel van watervallen, leuke winkels, bbq's en poolparty''s :D Whoeiiiiiiiiiioeiii Buenos Aires !!!!!! Ik wil ook !! :D
    Ben zooo benieuwd naar de foto's ! Op dit moment is Mark ook een nieuw fototoestel aan het kopen, kerstcadeautje :D We gaan het weekend naar parijs dus hopelijk kunnen we daar ook mooie foto's maken.
    Hier heeft het gesneeuwd en het is onwijs glad, das dan altijd weer een nadeel van sneeuw. Maar je mist geen witte kerst hoor, want dan is het waarschijnlijk alweer verdwenen.

Liefs en een dikke kus van ons
  2. Chris J:
    18 december 2009
    Goed bezig! Erg leuk om te zien en te lezen allemaal!

BA wordt helemaal super! Is echt een fantastische stad...
  3. Stefanie:
    19 december 2009
    WOW wat een droomreis zeg!
    Lots of love xxx
  4. ingrid van drongelen:
    20 december 2009
    hallo lieverd gefeliciteerd met marleen ik probeer op haar site ook te komen geweldig gezellig weekende gehad hier met marc en steef naar de kerstmarkt geweest was leuk maar koud joh maar ze hadden warme choco ander nieuws ook later ben je wel voorzichtig met dat liften gekkie en fijn dat het wat schoner is daar nou weer veel plezier tot horens kus van mam
  5. Petra:
    21 december 2009
    Nou inderdaad, luister naar je moeder !!! Niet zomaar gaan liften hoor ! Wij lezen hier de krant en daar staan soms niet van die leuke berichten in :-( En hoe is het in BA ? En feliciteer Marleen :D

kusjeXX
  6. Pieter:
    21 december 2009
    Hoi,
    Zag dat Sydney op je "lijstje" staat,17maart.
    Er zijn lui die hier heen gaan..
    Kun je al zien wat zij ook zien..
    Zonder te betalen... ha...ha...
    Fijne reis,en Lots of Fun.
    Groetjuss Pieter
    Maastricht
  7. ingrid van drongelen:
    22 december 2009
    goed zo petra jij bent pas verstandig levensgevaarlijk ja dat vindt ik dikke kus mam leuke berichten
  8. Marja:
    22 december 2009
    Hoi Joyce,
    Een collega van mij is net terug van 20 dagen Nieuw-Zeeland vond het helemaal geweldig dus er staat je nog veel te verwachten. Hier is het nu een vieze blubber troep echt Nederland. Het ziet er niet naar uit dat we een witte kerst krijgen. Meisje nog veel plezier en wel uitkijken hoor.
    Dikke knuffel Papa en Marja
  9. Marja:
    23 december 2009
    Hoi Joyce,
    Dat ziet er goed uit, zo lekker op het strand. Ben wel een beetje jaloers hoor, jij in je bikini en ik in een dikke trui. Morgenavond Kerstavond komen Oma, Marc en Stefanie eten. Jij ook hele fijne dagen, maak er wat van met al je nieuwe vrienden. Heel veel plezier kusjes van ons