Laatste 2 weken NZ en aankomst in Australie

2 april 2010 - Sydney, Australië

In mijn laatste 2 weken in Nieuw Zeeland heb ik ongepland toch nog heel erg veel gedaan en gezien. In Queenstown even wezen shoppen voor hiking schoenen, aangezien ik in September een 12 daagse trekking wil gaan maken door de bergen in Nepal. Het nachtleven van Queenstown onveilig gemaakt en heel veel leuke mensen ontmoet. Heel toevallig stond ik in een bar, zag ik ineens een jongen die me bekend voorkwam, bleek dat we allebei vrijwilligerswerk in Bolivia gedaan hadden, hoe klein is de wereld.. Mijn laatste nachtje in Queenstown weer bij Jaison doorgebracht, hij heeft me meegenomen met de auto de berg op naar de Remarkables, 1 van de mooiste uitzichten die ik gezien heb tijdens mijn reis. De volgende dag toen ik op de Stray bus wilde stappen was er even stressss... Ik had mijn stoel niet tijdig gereserveerd en stond daarom op de wachtlijst. Bleek dat die hele bus propje vol zat en ik met nog 5 andere mensen moesten afwachten of er een plek vrijkwam... De enige plek die vrijkwam was gelukkig voor mij, aangezien ik me als enige op de wachtlijst had laten zetten! Wat een geluk ook altijd he :) Uitgestapt in Twizel zonder nog enige plannen, besloten om naar Mount Cook te gaan om daar te gaan hiken. Het regent daar bijna het hele jaar, maar gelukkig hadden wij een redelijke dag uitgekozen om te gaan. Wel waren alle paden overstroomd en was ik dus blij met mijn nieuwe waterdichte hike schoenen waarmee ik door rivieren en blubberpaden moest springen, dat was dus een avontuurlijke dagje. De overige dagen lekker films gekeken en even bijgetankt. Verder nog mooie blauwe meren gezien waaronder Lake Pukaki en Tekapo. De laatste stad was Christchurch waarbij ik bij Synco, een Nederlander die al 30 jaar in Nieuw Zeeland woont, kon blijven couchsurfen. Nieuw Zeeland leuk afgesloten met een weekendje camperen met hem en andere couchsurfers in Okain's Bay, waar we frisbee hebben gespeeld op het strand (waarbij we nog bijna tegen een dood schaap opliepen!! ieh!!), een nachtwandeling hebben gemaakt onder de mooie sterrenhemel, gezellig hebben gegeten met elkaar (pannekoeken voor ontbijt mmm) en ik in een auto heb geslapen (ik was gebroken de volgende dag). Eenmaal weer terug in Christchurch naar een Jaren 20 housewarmingparty geweest van vrienden van Synco, iedereen was verkleed, dus ik moest er ook aan geloven. Nieuw Zeeland heeft op mij een bijzondere indruk achter gelaten. Het is alleen niet te vergelijken met Zuid Amerika. De mensen in Nieuw Zeeland zijn allemaal heel vriendelijk, maar niet zo warm als in Zuid Amerika, wat ik toch wel een beetje mis.. De natuur hier is onbeschrijfelijk mooi, maar daarentegen zijn de steden hier voor mij dorpjes, je hebt het na 5 dagen absoluut gezien in een stadje! Voordat ik aan mijn reis begon was ik een beetje bang dat ik misschien verliefd zou worden op Nieuw Zeeland, maar dat is dus zeker niet het geval. Ik zou graag nog een keer terugkomen, maar zou er niet willen wonen.

Mijn vlucht op 28 maart naar Sydney verliep vlotjes. Ik was de laatste die kwam inchecken en kon als eerste zo het vliegtuig in. Niet eens tijd gehad voor een dutje, zo snel ging het allemaal.
Tim, die ik ontmoet had in Buenos Aires, kwam me ophalen van het vliegveld. Zijn huis is in Coogee, vlak bij het strand, dus gelijk even naar het strand geweest toen ik aankwam. Ook nog sushi wezen eten en ik ben naar Bondi geweest, dat is een soort van "mooie mensen district", waar alleen maar mooie mensen lopen, waarbij de meiden in dure jurkjes met naaldhakken. 1 Dagstour geboekt naar de Blue Mountains, waar ik een mooie wandeling heb gemaakt door regenwoud, watervallen en bergen.

Nu een paar daagjes lekker in een hostel midden in het centrum. Al 2 keer wezen salsa dansen en veel Zuid Amerikaanse mensen ontmoet, dus lekker mijn Spaanse taal weer even kunnen oefenen. Het weer is hier weer heel lekker, gisteren lekker wezen hardlopen door diverse parken en een botanische tuin, langs de haven met het Opera house en de Harbour Bridge.

Ook ben ik druk met het regelen van allerlei zaken voor de komende 2 maanden die ik in Melbourne wil gaan werken.

EN! Het is me gelukt om een stichting te vinden in Nepal waar ik per 1 augustus voor 1 maand vrijwilligerswerk met gehandicapte kinderen kan gaan doen in een Daycare. Hierbij ga ik de Engelse leraar assisteren bij Engelse conversatielessen, sportlessen en creatieve lessen.

Als je het leuk vindt om eens te kijken, dit is de website: http://www.suvadra.com

Ik ben helemaal in mijn nopjes dus :) Nu nog even een manier zien te vinden om naar Melbourne te komen, maar voorlopig is mijn motto: Go with the flow...  dus dat zal allemaal wel goedkomen.

Leuk als jullie af en toe wat over de thuissituatie in NL achterlaten bij mij op mijn reisweblog, zoals Renee die binnenkort gewoon mama wordt! Niet vergeten om mooie foto's van je buik te laten maken he!

Dikke kus aan allemaal,

X Joyce

1. Pauline:
    2 april 2010
    :-D Wat super weer om te lezen allemaal, heerlijk meis! Ik zou je trouwens zeker aanraden om naar Byron Bay te gaan, het meest oostelijke puntje van Australie.. een heerlijke plek waar ik echt helemaal verliefd op ben geworden..... :-D

Lieve groetjes! Pauline
  2. Renee:
    Hoi Liefie,

Tuurlijk houden we je goed op de hoogte. We hadden eigenlijk helemaal niets willen zeggen en het willen bewaren als verrassing als je terug komt, maar dat lukt toch niet, hahaha!

Ben nu 16 weken zwanger, voel me af en aan goed en slecht, maar ja, dat hoort erbij. De spruit is weer een stuk gegroeid ongeveer 10 CM nu, 13 april hebben we weer een afspraak bij de VK. Hopelijk komen we er dan ook achter wat het is! Want dat wil ik heeeeel graag weten. En ik moet echt eens beginnen met buikenfoto's, heb er nog geen een.(schaam...) Het is vandaag goede vrijdag, geen kont te beleven op werk natuurlijk, maar wel een heeeeerlijk lang weekend voor de boeg. Vanavond lekker uit eten met opa en oma in spe (mijn ouders) en morgen shoppen voor babyspullen en de stof voor de wieg. Het is nu 9.30 uur, dus tijd om wat te gaan doen.

Liefs, dikke kus Renee
  3. Lennard:
    2 april 2010
    Hey Joyce, check out The Ivy in town, you will love it ;-)

Cheers..
  4. Petra:
    2 april 2010
    Inderdaad, go with the flow. Tot nu toe heb je volgens mij echt alles eruit gehaald wat er in zit bij deze mooie reis !
    Zal niet meevallen als je weer in Nederland bent :P
    En hier .... wij maken een stuk minder mee natuurlijk :P Nu het weer wat lekkerder weer wordt wil Mark toch weer een andere motor. De oude is gestolen op mijn verjaardag :-( We zijn al huizen aan het kijken en weten al in welke buurt we willen wonen, dit huis staat einde van de zomer te koop. We hebben besloten om met zijn alle naar Mystery Land te gaan in augustus :-) En ik loop volgende week mee met de marathon, en die dag is het volgens weeronline precies droog ! Op mijn werk gaat het ook goed. Heb al een vast contract gekregen na 6 maanden :-) En volgende week salarisbespreking. Ik ga proberen zo een skype aan te maken hoeveel tijdsverschil zit er nu tussen nederland en Sidney ?

In ieder geval heel veel plezier en tot je volgende verhaal :D

Kuzzzzzz Petra, Mark en Viktor
  5. Cath:
    Heej Joyce!

Woow wat een vette reis is het geworden tot nu toe! and it just started! Ben wel erg benieuwd of het je als persoon heeft veranderd omdat je zoveel andere culturen en leefomgevingen ziet. En helemaal gaaf dat je nog vrijwilligerswerk gaat doen :)

In Nederland is het allemaal niet zo heel spannend, ik ben nu serieus bezig met een koophuis in Blijdorp, werk me over de kop bijna haha en vriendinnen gaan trouwen dus ik ben druk met regelen en organiseren van vrijgezellenfeestjes enzo. Ik ga in mei naar NewYork voor een weekje Sex and the City en we gaan met zijn allen naar Mysteryland, erg leuk en verder sukkelt alles wel door.

Enjoy the ride, take care in Ozzie and keep us posted! :D

xx Cathelijne
  6. ingrid van drongelen:
    3 april 2010
    wat leuk toch die verhalen echt genieten zo ver en zo dichtbij nou na een pechweekje voor mij gaan we weer vrolijk verder is de code bij jou aangekomen en wil ik even zeggen het gaat goed met me een beetje spierpijn maar ik leef nog haha en ik hou van je dikke kus
  7. Marja:
    Hoi Joyce,
    Heb je al een paaseitje gegeten????? Wij wel hoor. We zijn vandaag naar Beverwijk geweest. Het was erg druk, wij hebben Cucci mee terug genomen. Stefanie en Marc zijn daarna bij ons komen eten. Het was gezellig, we wilden nog gaan Risken maar Stefanie en Marc moeten morgen ook weer vroeg naar Beverwijk. Dus dat doen we de volgende keer. De laatste keer was jij de kampioen met Risk weet je nog in het huisje. Je had het nog nooit gespeeld.
    Je vermaakt je nog prima zo te lezen allemaal, geniet er maar van je ziet hoe snel het gaat zit je alweer in Australië. Dikke knuffel van Papa en Marja XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
  8. Joyce:
    HAI ALLEMAAL :)
    EINDELIJK NOG WAT FOTO'S KUNNEN OPLOADEN.
    BIJ HET ALBUM NIEUW ZEELAND STAAN OOK NOG EEN PAAR MOOIE NIEUWE :)
    PS HEB HIER GEEN PAASEITJE GEZIEN, IEDEREEN LOOPT ALLEEN MET VAN DIE BUNNY OORTJES DIADEEMPJES (OOK DE MANNEN HAHA)
    KUSSS JOYCE
  9. ingrid van drongelen:
    5 april 2010
    mooie fotoos joyce en wat zie jij er goed uit ben net wakker en ga vanmiddag maar even langs oma ze vraagt veel naar je en knapt weer een beetje op ik doe ze wel de groetjes van jou en ik hoor je weer kusssssssssssss
  10. Petra:
    Mooie foto's :D
    Kan niet overal mooi als reactie eronder plaatsen omdat je telkens een minuut moet wachten :P
  11. Maarten:
    Heej Joyce.

Wat een supercoole ervaring weer. Leuk om te lezen...;-) Hier in NL weer lekker regen...
    Go with the flow en veel geniet er weer van.

x Maarten.
  12. Stefanie:
    7 april 2010
    Beetje late reactie, maar goed beter laat dan nooit.
    Wat een belevingen allemaal. En wat gaaf dat je vrijwillergerswerk gaat doen. Zusse geen duiveltje meer, maar nu engeltje hihihi.
    Hier alles zn gangetje, we zijn fanatiek aan het sporten. Marc is helemaal in zijn sas bij de nieuwe honkbalclub the Blue Hitters. En ik als vanouds weer kickboksen en thuiskomen met blauwe plekken (niet echt bijvoordelijk voor de fotoshoot, maar tja wel voor het figuur hahaha) Ik ga nu je foto's kijken, ben nieuwsgierig :)
    MISS YOU SIS xxxx
  13. arianne:
    7 april 2010
    ha buuf, blijft leuk om je avonturen vanachter de pc in polder mee te beleven. ed en ik wonen sinds 20 maart samen(L)voelt goed!en lekker vertrouwd. Merlijn heeft ons verwelkomt in de buurt;-) met een fles champi, die bij het proosten met onze vrienden goed van pas kwam. weet niet of je nog wel eens op hyves zit, maar daar staan nog wat fototjes.Australie lijkt me leuker dan NZ. moet gelijk aan Nemo denken in de haven van Melbourne. nou meid genieten daar!kusjes
  14. ingrid van drongelen:
    10 april 2010
    haai meissie en ben je al aangekomen...... ?ben benieuwd wat een reis nou maandag gaan stefanie en ik lekker naar amsterdam leuk he en zaterdag gaan we ook nog naar amersfoort moet niet gekker worden dus een gezellige week voor de boeg jammer dat jij er niet bij bent haha he laat je het even weten als je er bent kus he
  15. marleen:
    12 april 2010
    Hahahaha ja he erg fijn australie jouw rochtinh is koud snachts brrrrr ben nu bijna bij brisbane en hier is het lekker.Hoe ga je naar Melbourne??Wij waren in Gundagai gestopt was wel een leuke plek om te campen maar voor de rest pffff al zo lang geleden de grand ocean road moet je zeker doen maar denk dat je eerst gaat werken toch??
    Nou geniet er van en we houden op de hoogte xx
  16. Petra:
    13 april 2010
    Heeej skattie <3

2 seconden na je krabbel kwam ik online en heb ik nog fotos geplaatst van mij bij de marathon :D
    Was echt heel leuk ! De volgende run staat alweer op de kalender. 13 juni ( zondag ) de Adidas Ladies Run voor Pink Ribbon :D

Kuzzz
  17. Marja:
    13 april 2010
    Lieve Joyce.
    Ik ben nu bij je vader en Marja.
    Heb net al je foto's zitten kijken, sta versteld zoals jij de foto's hebt gemaakt.
    Ik vind het allemaal heel er mooi, maar ik zal wel blij zijn als ik je weer zie.
    Ben een beetje jaloers met al die mooie mannen die je om je heen hebt.
    Oma is nu geholpen aan staar aan mijn ogen en nu kan ik zonder bril je foto's bekijken.
    Dus het gaat heel goed na de operatie.
    Lieve Joyce, fijn dat je er zo van geniet, een hele fijne en goede reis verder.
    Een hele dikke kus van Oma die je heel erg mist.
    xxxxxxxxxxxxxxxx
  18. TimoenIlonka:
    19 april 2010
    He meis,

Nou het wordt wel weer tijd voor een nieuwe blog hoor haha. Vind het nog steeds leuk om te lezen allemaal! Hier alles prima het wordt nu eindelijk weer wat mooier weer. We hebben pas geleden al gebbq-ed haha. En....Ik heb mijn rijbewijs gehaald! Ben echt zo blij, vrijdag kan ik em ophalen en dan ga ik lekker toeren. Vrrrrroemmm :-)

Dikke kus van ons
  19. ingrid van drongelen:
    21 april 2010
    hier de trotse moeder van 2 prachtige meiden de een ver hier vandaan en de ander in de finale van miss globe kanjers wat ben ik trots op jullie zo dat moest ik even kwijt kuzzzzzz
  20. Marja:
    23 april 2010
    Hoi Joyce,
    Zo, dat is weer even een verhaal, het is onwijs leuk om te lezen wat jij allemaal meemaakt. Je moet in Nederland eens langs de weg gaan staan voor een lift dan sta je er de andere dag nog. Maar jou lukt het toch iedere keer weer, wat wil je ook zo'n mooie meid als jij. Hier begint het weer ook wat beter te worden ze zeggen dat we een mooi weekend krijgen. Dat wordt wel eens tijd ook een lekker zonnetje. Hier heeft het vliegverkeer een paar dagen platgelegen heb je daar nog iets van meegekregen. Nou Joyce nog heel veel plezier en we missen jou ook hoor.
    Een dikke knuffel van Papa en Marja xxxxxxxxxxxx