Peru en Bolivia Dag 22 tm 31

1 november 2009 - Cochabamba, Bolivia

Dag 22,
Vandaag zouden we om 07.00 uur op het busstation in Puno moeten staan om vervolgens met de bus naar La Paz in Bolivia te gaan. Wij schrokken alleen pas wakker om 07.15 uur. Marleen zei, kom op trek je kleren aan en gaan! Snel nog even het hostel betaald terwijl Marleen een taxi aanhield. De man van het hostel vroeg waar onze kamersleutel was en ik zei gestresst dat die in de kamer moest liggen. Daar lag hij dus niet, want Marleen had hem meegenomen haha... Dus ik schreeuwend naar haar, Marleen de sleutel! En zij gooide hem naar die vent. Onze taxichauffeur was gelukkig voormalig Formule 1 coureur, dus wij stonden om half 8 op het station (tijdstip dat de bus zou vertrekken) na een hoop ge-ren en gedoe konden we uiteindelijk nog met de bus mee. Kwam ik er achter dat ik mijn broek binnenste buiten en achterstevoren aan had hahahaha... Haastige spoed is zelden goed. ´s Avonds overheerlijk sushi gegeten voor nog geen 10 euro (wat in Bolivia duur is).

Dag 23,
Supergaaf hostel hadden we in La Paz, genaamd Locky (partyhostel). Dit is de eerste keer dat we op een gedeelde kamer hebben geslapen. Dit hadden we eerder moeten doen, je maakt op deze manier supersnel contact met andere backpackers. ´s Avonds lekker in de gezellige bar van het hostel blijven hangen. Oordoppen had je hier wel nodig als je enigszins nog wat wilde slapen. Maar we slapen eigenlijk standaard met die dingen in plus oogmasker, hoe charmant haha...

Dag 24,
Besloten dat we La Paz eigenlijk zo gek nog niet vinden en we blijven wat langer hangen in het o zo leuke hostel.
Nog even in de stromende regen naar de Witchesmarket geweest en naar het Coca museum.
Leuke avond gehad in de bar van het hostel, 2 argentijnen leren kennen.

Dag 25,
Met onze Argentijnse vrienden een dagje naar Coroico geweest. 3 Uur rijden over een onverharde weg. Bij een waterval gezwommen in de jungle, wat hartstikke leuk was op de enge stekende insecten na. In een cocaveld gelopen (waar ze cocaine van maken) en ´s avonds een dansje gewaagd met de heren in La Paz.

Dag 26,
Lekker het vliegtuig geboekt naar Rurrenabaque waar de jungle en de Pampas zijn. Helaas eenmaal op het vliegveld bleek dat de hele week alle vluchten al geannuleerd waren ivm het slechte weer ter plaatse. Gelukkig konden we na lang wachten en lief smeken bij de baliemedewerkster op een volgende vlucht mee waar nog 3 stoelen vrij waren gekomen door annuleringen. De 3 Duits sprekende Zuid Afrikaanse blanke jongens die we hadden leren kennen waren op ons aan het wachten in Rurrenabaque, zodat we samen met hun een 3 daagse tour konden doen. Zij waren een dag eerder al met de 20 urige bus vertrokken. Daar lekker met zn allen naar het zwembad geweest.

Dag 27,
Lange rit met de jeep en vervolgens met de boot. Leuk primitieve slaapplek, met zn allen op een grote slaapzaal met klamboes.. Het eten was fantastisch! De douches koud, maar dat geeft niet met die hitte. Zowel overdag als ´s avonds een boottochtje gemaakt en de gekste dieren gezien van kaaimannen tot gekke grote cavia´s (zie foto´s die nog volgen).

Dag 28,
Op Anaconda jacht is niet leuk. Stond ik daar tot aan mn knieen in het moeras tussen de 100.000 insecten. Werd ik nog gestoken door een wesp, nou mam ik wilde echt om je roepen haha... ´s Middags wezen zwemmen met wilde rivierdolfijnen terwijl de kaaimannen gewoon op enkele meters afstand lagen in het water. Best eng eigenlijk, maar had het niet willen missen. Ook nog een potje volleybal gespeeld tijdens een mooie zonsondergang.

Dag 29,
Vroeg op deze morgen om een hele mooie zonsopkomst te zien. Prachtig om zo de hele Pampas te zien ontwakenen. Piranha´s vissen stond vandaag ook op het menu, ik heb 1 vis gevangen, wihoeeeeei!

Dag 30,
Vandaag weer terug gevlogen. Aangezien we veel turbulentie hadden werden een hoop mensen niet lekker. Marleen heeft 2 zakjes volgekotst. Gelukkig duurde de vlucht maar 45 minuten anders had ik ook mooi over mijn nek gegaan.

Dag 31,
Lange busrit naar Cochabamba gehad. Vanuit hier gaan we morgen op weg naar ons vrijwilligerswerk voor 2 weken in de jungle met de aapjes en de katachtigen. Waarschijnlijk geen internet daar, dus even geen verslagen.

Bolivia is trouwens zoveel mooier dan Peru, ik voel me hier helemaal op mijn gemak. Alles is hier spotgoedkoop. Taxi´s zijn 1 euro en cocktails zijn helemaal spotgoedkoop! Ik geniet echt van dit land en kijk nu al uit naar het vrijwilligerswerk wat we gaan doen! ( zie link op mn site) Breng jullie zsm weer op de hoogte. Dikke kus X Joyce

1. Carli:
    2 november 2009
    Hey Joyce,

Op mijn werk lees ik je berichten, ik ben echt aan het meegenieten! En dan is de realiteit zwaar, ik moet weer verder....
    Zo mooi wat je allemaal meemaakt! Veel plezier nog.

Liefs,
    Carli
  2. Marja:
    2 november 2009
    Hoi meiden,
    Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten. Het lijkt inderdaad of jullie al heel lang weg zijn maar het is pas een maand, nog 11 te gaan. Gisteren Marc en Stefanie hier gegeten was erg gezellig. Joyce jij houdt je etentjes maar te goed!!!!!!
    Meiden nu aan het werk de aapjes moeten eten.
    Dikke knuffel,
    Marja en Papa
  3. Stefanie:
    3 november 2009
    Haaai!!
    WOWIE dit zijn prachtige verhalen zeg! Heerlijk om in gedachte mee te reizen met jullie avonturen. Klinkt helemaal te gek!
    Hoe smaakte de piranha, ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar? En kaaimannen?? Wat zijn dat?
    Het gesprek op Skype deed me goed!

Heel veel plezier tussen de monkey's en katachtigen.

KUSSIES!!!!!! Marc en Steef
  4. Stefanie:
    3 november 2009
    Oh ja en WAT EEN PRACHTIGE FOTO'S. Je kan daardoor goed de sfeer proeven! xxx
  5. Cath:
    4 november 2009
    Heej Joyce,

Grote wereldreiziger ;) Hier een berichtje vanuit Sapa, gelegen in Noord Vietnam tegen de Chinese grens aan. Je verhalen klinken geweldig en kan me nu veel beter inleven in wat je meemaaktdan voorheen. Ook het gevoel van thuiskomen en relaxed zijn komt ons bekend voor, het is heel vreemd maar op een of andere manier voel je je snel thuis in een ander land!

Heel veel succes komende twee weken tijdens je vrijwiligerswerk en keep us posted!!!

Groetjes uit Vietnam
    ps. Het eten is hier trouwens te ranzig, als ik hier op straat loop moet ik al bijna kokhalzen en op de markt helemaal
  6. Malou:
    4 november 2009
    Haaaai Joyce,
    Echt super gaaaf !!! En dat filmpje, hahahah,
    max en ik hebben helemaal dubbel gelegen,
    Donderdag gaan we weer met z'n allen, steef, marc, ing, max en ik, bij oma eten, Lekker Rode kool.
    Daarna met z'n alle WEER naar de bios, wordt vast gezellig!
    Heel veeeel plezier verder, en ik lees het wel weer wat je allemaal mee maakt.
    xxx Malou en de rest
  7. ingrid van drongelen:
    6 november 2009
    hoi lieverd geweldig dat ik je stemmetje even hoorde van de week o ik weet zeker dat jij de mooiste 2 weken krijgt van je hele avontuur en wat goed die nieuwe kleding met bijpassende kaplaarzenen knuffievan mij voor de lieve aapjes envoor marleen en m.n eigen apie kussss
  8. Timo:
    6 november 2009
    Wat een prachtige foto's!
    De verhalen zijn ook erg leuk om te lezen.
    Veel plezier nog samen en ik kijk al uit naar het volgende verhaal.
  9. Maarten:
    7 november 2009
    Heej Joyce.

Leuk je even gesproken te hebben. Je verhaal is weer geweldig. Echt supercool. En je filmpje, precies zoals je al zei ;-) ;-) top.
    Hoe is je vrijwilligerswerk met de apies?
    Veel plezier weer en tot snel.
    x Maarten.
  10. danny:
    8 november 2009
    hee global hotspot...,
    ik heb je filmpjes, verhaal en foto's zitten bekijken en i'm impressed..!!
    je maakt er echt iets van wat je je hele leven zal herinneren...
    er zijn zeker wel wat dingen die je niet verwacht had om te zien he.., of valt dat wel mee..?
    nou meisie je hoort me niet zo vaak, maar ik hou je in de gaten hoor en ik wens je een mooie voortzetting van je verdere reis.... dikke kus!
  11. ingrid van drongelen:
    9 november 2009
    hallo schatten zoals je al zei horen we even niks van jullie maar toch leuk om al die leuke reacties te lezen van iedereen als je nog wat van het thuisfront wil horen dan weet je me te vinden hele dikke kus van mam
  12. Petra:
    9 november 2009
    Hey chicka <3

En ..... willen ze je houden daar ? ;-)
  13. ingrid van drongelen:
    11 november 2009
    nieuwtje ik heb woensdagavond contact met juun de poes is nog steeds welkom je hoort mij nog dikke kussss
  14. Petra:
    14 november 2009
    Hey meis :D Hoe is het nou ?
    Zijn de diertjes een beetje lief voor je ? Je hebt zeker geen internet daar ? :-(
    Hier is alles ok. Heel druk met feestjes en alles. Mark zijn zusje gaat 11 december trouwen en ik heb echt zo een mooie jurk gekocht ! Heb er wel moeite voor moeten doen en moest hem ophalen in Amsterdam, maar hij is beeldig ;-) Komt nog wel een foto van op hyves. Vanavond komt Diaan bij me slapen want Mark heeft een vrijgezellenfeest en is de hele nacht weg. En ik wil niet alleen slapen (A) En met zn 2 is ook veeeeeel gezelliger :D

Miss you !

15. dinie fortuin:
    18 november 2009
    Hee meis
    je kat is in goede handen,..hij woont nu naast mij,...hij heeft het al naar zijn zin,..slaapt bij juun op bed,.en komt op schoot om te kroelen..
    veel plezier daar nog,..
    dikke x dinie
  16. ingrid van drongelen:
    20 november 2009
    en nog de groetjes van de buurtjes zij hebben wel zo goed voor smeagle gezorgd hij heeft nog een goed gesprek gehad met de buuf en ze was er ook een beetje verdrietig van maar ze is blij voor hem lief heleuk om te horen hedikke kus meissie ook voor marleen