Rio de Janeiro, Brazilie

25 januari 2010 - Rio de Janeiro, Brazilië

Rio de Janeiro,
Ondertussen al weer 11 dagen in Rio de Janeiro. Heb mijn draai hier helemaal gevonden. Het werk wat ik hier voor 3 weken doe bevalt me super! Ik begin meestal om een uur of 18.00 tot 00.30 en daarna gaan we bijna elke avond met de mensen van het hostel uit. Overdags loop ik 30 minuten over Copacabana beach naar Ipanema beach om daar vervolgens lekker op het strand te liggen en naar de surfers te kijken (wat zou ik dat graag willen leren). Het is zo verschrikkelijk warm op het strand dat je om het kwartier wel even een plons moet nemen in de zee. De golven zijn hier zo hoog dat ik al regelmatig ben aangespoeld op het strand haha... Er zijn bijna geen blanke vrouwen op het strand en ook al zijn de Braziliaanse vrouwen nog zo mooi in hun miniscule bikinis, de mannen prefereren toch de buitenlandse toeristen zoals ik. Na een middagje strand kom ik standaard thuis met 3 telefoonnummers.  De mannen spreken je graag aan voor een praatje en vragen daarna of je hun telefoonnummer wilt. Hartstikke leuk al die aandacht, maar ik hoef die telefoonnummers helemaal niet. Ook als je dat beleefd meedeelt dan nog komen ze 5 min. later met een papiertje aanzetten met hun telefoonnummer erop haha... Rio is echt het paradijs van zon, zee, strand, shoppen en vooral veel uitgaan. Ook al ben ik in Nederland niet zo´n feestbeest, hier ontsnap je er niet aan!
Aangezien er in Rio heel veel arme mensen wonen heb je hier veel Favela´s (sloppenwijken). Hier moet je zeker niet gaan rondlopen, want de kans dat je beroofd wordt is groot. Iedere zondag organiseert het hostel een Favela Funk Party. Dit is een groot feest in 1 van de Favela´s waar honderden locals sexy aan het dansen zijn. Over feestjes nu genoeg, ben vandaag lekker vrij, zo even lekker douchen en weer op naar het volgende feest op een boot haha...
Hoop niet dat jullie jaloers zijn dat het hier zulk mooi weer is (35 graden) en voor mijn vriendinnetjes dat de mannen hier ontzettend mooi zijn..... ;) Heb helaas nog geen foto´s gemaakt, omdat ik als de dood ben dat ze mijn camera stelen.

Dikke kus vanuit Brazilie X

1. Marja:
    25 januari 2010
    Hoi Joyce,
    Ik zal zeggen lekker verder feesten en vooral genieten van al die mooie mannen. Heerlijk iedere dag naar het strand. We zijn wel een beetje jaloers op jou!!!!!!! Geniet er maar van en nog heel veel plezier in Rio dikke kus
    Papa en Marja xxxxxxxxxxxxxxxxxx
  2. Michel:
    26 januari 2010
    Haha leuke reactie van je vader.
    Klinkt allemaal zeer leuk wat je beleefd, ik ga dit jaar naar rio.
    Denk ik mei of april. Ben jaar geleden 3 maanden in pernambuco geweest. En in natal.
    Nu toch maar eens naar rio. Spreek je al een beetje Portugees?

Fica com deus,
    valeu.
  3. Petra:
    Heej Meis <3

Hoe staat het nu eigenlijk met je huis ?
    Wij gaan ons huis einde van deze zomer alvast te koop zetten. We houden er dan rekening mee dat hij wel een jaar te koop zal staan. Die van de onderbuurmaan staat namelijk inmiddels ook al 11 maanden te koop ! De Marshalllaan staat trouwens ook te koop ! ( frans zijn huis ). We gaan dan kijken voor een 1-gezinwoning in Ommoord. :D

Nou veel plezier met party-en :D Wij gaan deze zaterdag weer even los in Off Corsoooo :P

Kuzzz
  4. marleen:
    26 januari 2010
    hey lekker heet he pfff niet normaal wij blij dat we al in Sao Paulo en machu picchu zijn geweest volop overstromingen. Zie je snel x
  5. Joyce:
    26 januari 2010
    @ Petra, Deze week 2 bezichtigingen voor het huis en einde van de maand een open huis... Super dat jullie alvast gaan rondkijken voor een nieuw stulpje!

@ Marleen, Jeetje, heb net even filmpjes zitten kijken van de overstromingen in Machu Picchu, wat een drama daar zeg!

@ Michel, Ik spreek Spaans, helaas geen Portugees, maar als ze langzaam praten kan ik het wel aardig verstaan, omdat het enigzins op Spaans lijkt. Rio is trouwens echt een aanrader!
  6. Stefanie:
    Haaaai,
    Wow dat is echt vakantie!! Zalig hoor!
    Krijg je ook fooi als je achter de bar staat, zo ja, dan ben je zeker al binnen zo´n mooie meid als jij hihi.
    Kussies xxxxxxxxxx
  7. Petra:
    27 januari 2010
    Haai,

OK, dus toch nog vollop bezig :D Is goed !
    Ja he, vinden wij ook. Hoewel het wel moeilijk zal worden ivm dat hele gedoe met die Stomme pizzabakker :P Maar hopelijk komt alles goed :D

Have Fun !!
    Liefs Peetje
  8. ingrid van drongelen:
    30 januari 2010
    lieverd weer druk zeker ja dacht ik wel leuk luitjes hier om jullie berichtjes te lezen en petra lang geleden he ja die afscheidsparty leuk dat je een huisje gaat kopen en joyce als ze een beetje mazzel heeft lukt het vast wel en anders komt ze gewoon hier he schat kunnen we weer lekker kleppen haha ik hoor je kus he xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  9. Petra:
    1 februari 2010
    Hoi Ingrid, ja idd een tijd geleden :D Gaan we een keer met Steef wat drinken in Brielle als het weer wat warmer is ? :D
    Ik hoop ook dat ze het huis snel kan verkopen !

Xx Petra
  10. Daisy:
    3 februari 2010
    hey joyce,
    zad net effe je filmpjes tekijken,en je fotos.!!!
    echt cool, ben jarloers opje.maar ik misje en ik hoop je snel weer tezien.alleen gaat de tijd voor jou wel wat sneller als bij ons :( maar nog heel veel plezier !! geniet er van,!en alles gaat goed met ons hier mam en dries,en (smegal) hij komt nu zelfs ook bij ons gewoon binne als kind aan huis hihi.maar d8 effe een berichtje achter laten...

dike kus daisy
  11. Petra:
    Heeeeey :D

Mijn nichtje uit amerika komt 2 weken naar Nederland :D Ze blijft dan bij ons slapen, en dan gaan we allemaal leuke dingen doen ! Ze wil naar Parijs en Barcelona. Gaan we ff naar een groot feest hier ..... Ik heb er zin an ;-)

Kuzzz
  12. Luiz Eduardo - Luthy:
    4 februari 2010
    hallo linda Joyce, 'Ik hield van je blog, zag ik dat u graag op reis, en zag dat u wilt reizen rond de wereld .. maar het heeft meer plaatsen hier in Rio de Janeiro, die u niet wist, en dat je moet weten, bijvoorbeeld, Buzios, Cabo Frio, Arraial do Cabo, heb ik een strandhuis in Buzios, graag uw gids in te voeren je het wonder door God geschapen, kijk, kom in mijn Facebook, Orkut, msn ... [email protected] want ik wil met je praten nogmaals dat voordat je naar Santiago (Chille) angstig wachten op uw contactgegevens, ah! en over zijn commentaar op de blog, zijn niet zo goed, we houden van onze vrouwen en doen liever niet de "gringos" Nee, maar je bent een bijzonder geval, want je bent een zeer mooie vrouw, en zelfs in Nederland, moet u zeer begeerde worden want het is erg mooi .... liefdevol Luiz Eduardo ... (Luthy)
  13. Petra:
    OMG
  14. ingrid van drongelen:
    4 februari 2010
    nou nou wie is dat haha leuk petra je belt maar gaan we doen en lieverd nog een paar daagjes he zal wel brullen worden maar nieuw zeeland is ook leuk vast en zeker allemaal de groetjes hier en tot horens doei doei kuss
  15. Petra:
    6 februari 2010
    Zal ik zeker doen Ingrid :D

Nou, zuid -Amerika zit er op. Op naar je volgende avontuur !!! Nieuw Zeeland , here she comes !!!! Goede reis ;-) Lijkt me heeel anders dan zuid amerika :D

Liefs
  16. ingrid van drongelen:
    7 februari 2010
    ik laat je even weten dat oma v dr in het ziekenhuis ligt dit hadden we afgesproken maak je geen zorgen lieverd er wordt goed voor haar gezorgd dikke kus mam
  17. TimoenIlonka:
    he meissie,

Nog steeds aan het party-en in Rio?
    Hopelijk heb je het nog geweldig naar je zin.
    Het is hier bnog steeds barkoud brr. ben t echt zat, hoop dat t voorjaar zich snel laat zien!
    Heb zon nodig haha.

A.s. woensdag ga ik voor mn theorie examen voor rijbewijs. Hopelijk haal ik het en kan ik als t meezit eind maart/begin april afrijden.
    Eindelijk een rijbewijs dan ga ik echt een vriegdedansje doen! ;-)
    gek dat je nog zo lang weg blijft, er is vast een hoop veranderd als je terugkomt.

Nou spreek je snel weer!

xxx
  18. TimoenIlonka:
    8 februari 2010
    pff let niet op de spelfouten zeg. haha.

xxx
  19. ingrid van drongelen:
    8 februari 2010
    hallo lieve schat ben je aangekomen stil aan de overkant en ook ben ik weg ivm ziekenhuis laat even een bericht achter kunnen we elkaar op de hoogte houden vandaag krijgt ze hartonderzoek dus weet morgen meer en ja ik doe ze de groetjes van jou kus mam