Nieuw Zeeland, deel 1

9 februari 2010 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Auckland,
Nou dat was me het reisje wel. Vanuit het hostel in Rio in de taxi naar het vliegveld. Eerste opstakel was dat er een verkeersongeluk was in de tunnel, dus de rit die normaal 30 minuten duurde, werd nu 1 uur en 30 minuten. Toen aangekomen op de luchthaven vertelden ze me doodleuk dat ik de luchthavenbelasting nog niet had betaald. Na een uur ruzie maken met de mevrouw achter de balie bleek dat er een fout was gemaakt door World Ticket center, waar ik mn ticket had geboekt, en kon ik gelukkig zonder bijbetalen mee op de vlucht. Vanaf Rio de Janeiro eerst een tussenstop in Sao Paulo, waar we vervolgens 3 uur in het vliegtuig hebben moeten wachten, omdat er een zogenaamde computerstoring was. Uiteindelijk was al het wachten voor niets, want dit vliegtuig was onveilig en alle honderden passagiers moesten van vliegtuig veranderen. Door dit hele gedoe mn vlucht gemist naar Auckland, maar gelukkig was er nog een ander vliegtuig waar alle gedupeerden op mee konden. Leuke aspect van dit wachten was dat Marleen ook op de vlucht zat en we gezellig even al onze wilde reisverhalen aan elkaar hebben kunnen vertellen.
Eenmaal aangekomen in Auckland was ik best wel moe, aangezien ik mijn laatste nacht in het hostel maar 3 uur geslapen had... Via couchsurfing kon ik bij Glen blijven logeren. Hij werkt in een hostel en aangezien de eigenaar er niet was kon ik gratis gebruik maken van 1 van de schattige huisjes. Glen heeft me gelijk een beetje de stad laten zien samen met het Duitse meisje die ook in het hostel werkt. Na 10 minuten rijden begon vlak voor de brug de auto ineens te roken! Wij de brug over en daarna snel de vluchtstrook op gegaan. Nog maar net in Nieuw Zeeland en nu al 1 en al avontuur haha... Glen heeft me getrakteerd op een lekker vruchtensapje op een terrasje en daarna zijn we Mount Vicoria opgereden (mooi uitzicht!). Niet te ver van het thuisfront gegaan, want om de 15 minuten moesten we de radiateur bijvullen met water. Bleek thuis dat er een gat in 1 van de leidingen zat, gelukkig nu weer gemaakt.
Shoppen in Auckland is super! Had een paar dingen nodig en aangezien die in Rio veel te duur waren heb ik hier gelijk inkopen gedaan. Gekocht: kleine camera (om s avonds leuke foto's mee te maken), telefoon (kan ik af en toe eens smsjes sturen en ben ik bereikbaar in geval van nood), een nieuwe kleine rugzak, make-up (was echt nodig), avondjurk (paars), bikini van Billabong, goedkope zonnebril (want een dure ben ik niet waard, aangezien ik hem altijd los in mn tas gooi) en een Engels tijdschrift (jeetje wat heb ik lang geen tijdschrift gelezen). Een echt verwendagje dus ghhehe...
Het plan voor de komende 7 weken Nieuw Zeeland: Ik heb een buspas gekocht met Stray travel. Dit houdt in dat ik op diverse plaatsen in NZ op of uit kan stappen. Er zijn vele extra's bij inbegrepen zoals excursies en de buschauffeur rijd je naar de mooiste plaatsjes waar je met het normale openbaar vervoer niet kan komen. Op deze manier ontmoet je backpackers van je eigen leeftijd die ook geinteresseerd zijn in een combi voor avontuur, zon, zee, strand, feestjes en cultuur. Eerst nog even een paar nachtjes in Auckland en dan gaat t avontuur beginnen! Ik hou jullie op de hoogte!

Dikke kus (speciaal 1 voor oma van Drongelen, die in het ziekenhuis ligt) X

1. Diana:
    Hoi Joyce,

Het heeft even geduurd, maar hier dan een berichtje van mij..Wat heb jij lang moeten wachten zeg om in NZ te komen! Auckland is dus een aanrader wat betreft het shoppen, goed om te weten. Lekker dat je jezelf even hebt kunnen verwennen, ik zag op de foto dat je een mooi kleurtje hebt :) Ik wens je nog heel veel plezier in Nieuw Zeeland!

X Diaan
  2. Renee:
    Hoi Meis,

Klinkt weer spannend inderdaad! wij willen ook zo graag een keer naar Nieuw Zeeland, misschien volgend jaar! Heel veel plezier en laat wat van je horen!

xxx
  3. Petra:
    9 februari 2010
    Jeetje wat toevallig dat jullie elkaar gewoon WEER tegenkomen :-) Gaan jullie nu weer even samen reizen ? of niet :D Ben benieuwd naar je paarse avondjurk ;-)

Dat met die auto heb ik ook eens gehad .... in de beneluxtunnel !!! Ik mocht niet te lang stilstaan want dan kwam er zoveel rook dat ik niets meer zag. En laat er nou net een file ontstaan in de Benelux :S maar ja, das alweer een tijd gelee, want ik kom niet meer door die tunnel :P

Veel plezier in Auckland :D
    Liefs
  4. Stefanie:
    Haai!
    Jeeeeeee eindelijk lekker geshopt!! Ik ben benieuwd naar je foto's, ga meteen kijken. Ik heb oma je kus door gegeven :) KUSSIES !!!!
  5. Stefanie:
    9 februari 2010
    Je ziet er goed uit!!!xxx
  6. Maarten:
    Heeej Joyce,

Top. Weer een super ervaring. Jammer dat je zolang moest wachten op je vlucht. Ben jaloers op al het mooie weer dat je hebt...hier wordt het weer kouder ;-(
    Veel plezier in Nieuw Zeeland...en geniet van je tijd daar.
    x Maarten.
  7. ingrid van drongelen:
    12 februari 2010
    oma wordt waarschijnlijk maandag geholpen ik hoor je weer he veel plezier lieverd ik hou van je kus
  8. maarten:
    12 februari 2010
    Nou jij maakt er wel een feestje van zeg!! ziet er goed uit!!

spreek je weer

dikke x
  9. bertus:
    13 februari 2010
    hoi joyce, effe bijpraten ! vorige week gezellig met z`n alle wezen bowlen dit voor cora d`r verjaardag iedereen was er uiteraard bakte ik er niet veel van volgens mij was de baan een beetje scheef ! haha !
    met een hapje en een drankje toch een gezellige middag gehad.
    dag later oma het ziekenhuis in nou ja, naar omstandigheden gaat het redelijk en ze heeft behoorlijke praatjes! we houden je wel op de hoogte.
    nu je toch in NZ ben moet je eens kijken naar Shotover jet in queenstown.( you tube ) best wel een beetje spektakel.
    Zo ,ik ben op het moment op mijn werk(laatste nacht ) en ga weer wat doen. hele fijne tijd verder en geniet er maar van want hier is alles koud en nat.
    groetjes, oompie.
  10. Joyce:
    14 februari 2010
    @ mam: Alles goed met oma?
    Kus Joyce
  11. Marja:
    16 februari 2010
    Hoi feestbeest,
    Gaat het allemaal goed daar?
    Hier alles nog steeds wit en koud hoor brbrbr.
    Je mist hier helemaal niets.
    Oma komt volgende week eten dus dan zal ik ze alles wel even laten lezen en de foto's laten zien.
    Dat smsen komt toch nooit goed hahaha.
    Nou meis veel plezier en geniet ervan hoor.
    Niet teveel leuke foto's plaatsen anders willen wij straks ook !!
    Doeiiii mis je....dikke kus van ons.
  12. marleen:
    17 februari 2010
    hey als je weer van die bedbugbites heb over een paar dagen......was van Raglan helemaal vol daar kan tot 9 dagen duren voordat je bites ziet........Good luck with that
  13. ingrid van drongelen:
    17 februari 2010
    hallo lieverd nou oma heeft het weer gehad 4 bypassen wel wat in de war maar eerst maar even kijken hoe het verloopt ik heb nog geen idee kussies voor jou
  14. Petra:
    Hey Joyce :-)

Mooie fotos ! Kan wel zien dat je naar een ander continent bent gegaan ! Maar daar doe je het ook voor natuurlijk. Om het verschil goed te kunnen zien/beleven. Veel plezier nog in NZ !!

groetjes van hier. Waar het gisteren gewoon weer gesneeuwd heeft wat ik niet leuk vind omdat ik wil trainen voor de marathon :-( Maar ik heb me wel alvast opgegeven, maar dan niet voor de 40 km ;-)

Groetjes