Nieuw Zeeland, deel 2

22 februari 2010 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Taupo,
Al aardig wat meegemaakt in de 2 weken die ik nu in Nieuw Zeeland ben. Na Auckland ben ik op de Stray-bus gestapt naar Hahei, waar ze mooie stranden hebben. We zijn vanaf het stand in een grot gezwommen (wat best eng was). Verder midden in de nacht naar Hotwater beach geweest. Je kan daar je eigen kuil graven en daarna in het hete water van de warmwaterbron liggen. Super mooie ervaring om vanuit je warmwater kuiltje de sterren te bewonderen in het donker. Totaal heb ik die avond 6 vallende sterren gezien! De volgdende dag aangekomen in Raglan, hier mij eerste srfles gekregen. Wat een super ervaring was dat zeg! In het begin met vallen en opstaan, maar na een uurtje tobben had ik de smaak goed te pakken en kon ik constant blijven staan. 2 Dagen erna gelijk weer een board gehuurd en weer een halve dag wezen surfen. Dit keer waren de golven erg hoog en gevaarlijk, dus ging het iets minder goed dan de eerste keer. Die avond door een groep van 11 mannen meegevraagd op hun vrijgezellenfeest. Gareth was de man die ging trouwen en hij was dus de pineut, ze hadden een levensechte grote piemel voor hem gemaakt om te dragen aan zijn broek. Heel veel lol gehad die avond (foto's spreken voor zich). Eenmaal terug bij het hostel kwamen we erachter dat we Gareth vergeten waren haha...  De volgende dag hadden we de mogelijkheid om te abseilen in de Waitomo caves waar honderden gloeiwormen te zien zijn. Helaas kom ik absoluut niet uit met mijn budget hier in Nieuw Zeeland en moet ik dus op kosten besparen. Deze tour heb ik dus overgeslagen. Die avond hebben we bij een Maori familie gedanst, gegeten en geslapen, een erg leuke ervaring. De stad Rotorua stond daarna op het programma waar ik 3 nachten bij Steve gecouchsurfed heb. Hij heeft me onder andere het meer laten zien, waar we door het bos hardgelopen hebben. In het donker zijn we naar een warm water rivier / waterval geraced (ja Steve houdt ervan om mensen de stuipen op het lijf te jagen met zijn rijstijl). Het water was 42 graden! en op sommige paatsen kon je je voeten flink verbranden. Ik ben de dag erna zelf naar het Redwoodforest gelopen om daar vervolgens in het bos te joggen. Bij elkaar ben ik 4 uur aan het lopen geweest, dus de maaltijd die ik 's avonds klaargemaakt had voor Steve en Anita zijn huisgenootje, smaakte des te lekkerder. Mijn couchsurf adres in Taupo had ik van tevoren al geregeld. Luke had me aangeboden mee te gaan naar een Wakeboard / music event in Mangakino. In ruil voor een gratis kaartje voor het evenement zouden we zijn vriend, de organisator, helpen als volunteer. Onze slaapplek was bijzonder! Luke had zijn tipi meegenomen (indianentent). Vrijdagmiddag hebben we deze 5 meter hoge reuze wigwam opgezet. 's Avonds was er een feest voor alle mensen die kwamen helpen. Aangezien we de tipi op terrein hadden opgezet waar het feest aan de gang was, kwam iedereen gezellig in de tent om zijn handen bij het vuur op te warmen onder het genot van een biertje. Zaterdag naar het wakeboarden wezen kijken, was erg mooi weer en leuk om te zien. Begin van de avond werden alle volunteers bij elkaar geroepen om de taken te bespreken. Luke en ik waren verantwoordelijk voor een deel van het parkeerterrein. Na een paar uur werken mochten wij ook gezellig mee feesten. Gekke avond, kwamen we na het feest aan bij de auto, lag er ineens een jongen in zijn slaapzak te slapen op de grond (zie foto). Verder kwam daarna iedereen naar de tipi en helaas was er dus iemand over zijn nek gegaan (gelukkig net niet in mijn tas), hij had net nachos met kaassmaak gegeten, dus de hele tent stonk er naar, blehhh... Die avond zijn er meerdere mensen in de tent blijven slapen, die waren te dronken om nog op te staan. Nu ben ik nog een paar daagjes aan het relaxen in Taupo, in het huis van Luke. Erg mooi hier, mega groot huis met een uitzicht over het meer. Wordt vervolgd...