Zuid Amerika, Dag 7, 8, 9, 10, 11, 12

12 oktober 2009 - Arequipa, Peru

Dag 7,
Na de nachtbus genomen te hebben vanuit Ica naar Arequipa zijn we veilig aangekomen op de zonnige plaats van bestemming. Arequipa is een grote plaats met leuke stijle straatjes. Iets minder leuk is het drukke verkeer met al zijn vieze uitlaatgassen. Marleen en ik hebben allebei hele erge last van onze neus sinds we in Peru zijn (in Lima had je ook veel uitlaatgassen). ´s Middags bij een spotgoedkoop eettentje gegeten, het eten werd er vers voor je neus klaargemaakt voor nog geen 2 euro incl drinken. Daar zijn we ´s avonds dus ook weer naar teruggelopen. Onze rugzakjes op onze buik ter voorkoming van diefstal. Onderweg schrok ik heel erg van iets nats wat onder mn oog terecht kwam. Ik voelde aan mijn oog wat het was en tegelijktijd werd ik ingesloten door 2 dikke vrouwen. Ik had gelijk in de gaten dat er iets niet in de haak was en duwde de vrouwen weg om vervolgens hard door te lopen. Achteraf hoorden we in het hostel dat deze truc vaker op straat wordt uitgevoerd, ze spuiten water met zeepsop in je oog om vervolgens je tas te kunnen pikken. Helaas voor deze dames had ik mijn tas stevig vast en had ik het snel genoeg in de gaten.

Dag 8,
Raften stond voor deze dag op de planning. Had ik nog nooit gedaan, dus was best wel even spannend. Het had van mij nog wat ruiger gemogen, dus dit gaan we zeker nog een keer doen!

Dag 9,
Heel vroeg opgestaan om vervolgens opgehaald te worden door de bus voor onze 3 daagse Colca Canyon Trek. (bergen van 5000 meter hoog) Eerst vroeg in de ochtend condors gespot, zo gaaf, vliegen vanuit de canyon zo over je heen. De tocht begon daarna met een superstijle afdaling. Eigenlijk best gevaarlijk, want als je je voet niet goed neerzette kon je gerust uitglijden. Die dag dacht ik echt, waarom betalen wij voor zoiets, dit was echt afzien. Omdat je constant stijl naar beneden liep waren je knieen constant belast. Ook gleed je gemakkelijk uit op de scherpe stenen en rotsen, dus je moest bij iedere stap kijken waar je je voet neerzette. Daarbij hadden Marleen en ik ook nog eens last van de hoogteziekte (barstende koppijn, aangezien wij niet gewend zijn aan dit soort hoogtes), dus ik was blij toen we aankwamen bij ons schattige primitieve huisje om te overnachten met de groep. Nog nooit heb ik zo´n mooie sterrenhemel gezien, WOW!

Dag 10,
Met spierpijn dag 2 begonnen. Deze dag viel gelukkig wel mee en ik heb veel meer van de mooie omgeving kunnen genieten. Toiletten kennen ze op die routes niet, dus paar keer achter de rotsen verstopt gezeten haha... ´s Middags aangekomen in de mooie oase. Hostal was daar ook heel relaxed, lekker gezwommen in het zwembad en ´s avonds met zijn allen bij het kampvuur gezeten. Het eten is tot nu toe overal lekker.

Dag 11,
Vandaag zou eigenlijk de zwaarste dag zijn van de hele tocht. 4 Uur stijl de berg weer oplopen. Aangezien Marleen haar tenen helemaal open lagen van de blaren en ik hele erge spierpijn had hebben we lekker de muilezel naar boven genomen. Zo lekker was dat achteraf eigenlijk niet, want het was best nog gevaarlijk en je moest je goed vasthouden, want anders viel je zo de afgrond in haha... Marleen stond doodsangsten uit op haar ezel en ik heb het grootste deel van de 2,5 uur durende rit alleen maar gelachen en genoten van het uitzicht. Wist trouwens niet dat ezels zo snel konden rennen, nu nog spierpijn in mn handen van het stevige vasthouden. Hiiiiiihaaaaaa!!!
Leuk filmpje van op mijn weblog geplaats. Als beloning van de hele trip zijn we nog naar thermale baden gegaan. Verder nog alpaca´s en pecunia´s gezien (soort van lama´s) hele grappig beesten.

Dag 12,
Vandaag een dagje om wat te internetten en te relaxen. Vanavond nemen we de nachtbus naar Cusco (10 uur rijden) om daar vervolgens een week te verblijven. Al heel veel leuke verhalen over Cusco gehoord, dus we verheugen ons er al op. Eigenlijk bizar dat we in die 12 dagen al zoveel meegemaakt hebben. Het doet me in ieder geval heel erg goed om jullie berichtjes iedere keer te lezen. Toch nog een beetje contact met jullie op deze manier. Voor degenen die me af en toe willen spreken kunnen me aanmelden via Skype.
Dikke kus vanuit een zonnig Arequipa, Peru X

1. Papa en Marja:
    12 oktober 2009
    Nou Joyce je hebt wel weer laten zien dat het zo slecht appelen eten is met jou als je Joyce wilt beroven hahahaha.
    Wel flink van je hoor om je er zo uit te redden, maar ik had eigenlijk niet anders van jou verwacht.
    Zie wel dat jullie verschrikkelijk veel plezier hebben daar, dus dat doet mij wel goed om te horen.
    Pas maar goed op daar en geniet er maar lekker van soepkippie.
    Mis trouwens jou en dat rare lachje wel hoor.
    Hele dikke kus van Papa en Marja.
  2. Stefanie:
    13 oktober 2009
    Wij (Marc, Daphne en ik) zitten hier te gillen bij het kijken van je filmpje. Wat hoog!!!!
    Echt Daphne en ik krijgen er echt hoogtevrees van hahaha.
    xxxx
  3. Stefanie:
    13 oktober 2009
    Heerlijk om je berichtjes weer te lezen. Schrok wel van je 'bijna overval' maar je hebt het perfect opgelost! Was Marleen daar niet bij dan?

Was het raften niet snel genoeg joh hahaha! Je hebt jezelf wel bewezen als avontuurlijke wildebras zusse. :)
    Respect voor jullie om die bergen te beklimmen. Ik had het jullie niet nagedaan.
    En wat bizar joh! Vers eten en drinken voor 2 euro, das niet gek!
    Het is echt inderdaad te gek voor woorden dat jullie al zoveel hebben meegemaakt.
    Mis je wel hoor zusse.... Skype heb ik al aangemeld en geprobeerd met mama, werkt goed!
    Lieverd veeeeel plezier en tot het volgende bericht!
    kussies!!! xxxx
  4. Cath:
    Heej Joyciee,

Leuk om te lezen dat je je goed vermaakt en dat het land bevalt! (behalve als je bijna beroofd word dan) en heel stoer dat jullie die mountain trip hebben gelopen, ziet er aardig ruig uit! :)

Heel veel plezier komende dagen en ben nu al benieuwd naar je volgende verslag!

xx
  5. Chris J:
    GOED BEZIG!!

COCA BLADEREN KAUWEN TEGEN HOOGTE ZIEKTE!! (werkt echt)

CUSCO WORDT OOK SUPER, ABSOLUUT NAAR MACHU PICCHU GAAN! (btw je kan daar vele malen goedkoper komen dan via de 'toeristische' weg. JE BENT NU EEN BACKPACKER PER SLOT VAN REKENING!!!

Suerte!
  6. pap:
    13 oktober 2009
    hoi joyce het gaat daar goed met jullie als het zo door gaat beleven jullie in een jaar wat vwij in ons hele leven niet zullen meemaken leuke filmpjes .nu een weekje relaxen in cuzco kan marleen even genezen groetjes daar
    leen/marjo
  7. ingrid van drongelen:
    14 oktober 2009
    hallo schatten ik heb je berichtjes aan oma voorgelezen en dat vind ze heel leuk heb je gisteren ook nog bericht van mij gehad?gauw maar even skypen leuk al die andere berichten van iedereen zo houden we lekker contact we missen je wel hoor dikke kus en tot gauw
  8. Joyce:
    14 oktober 2009
    Heeey,
    Wij zijn nu voor een weekje in Cusco, vanuit hier gaan we morgen een 2daagse tocht naar de Macchu Picchu doen, dan zijn we dus ook even niet in de gelegenheid te internetten.
    @Mam, heb al contact gehad met papa en komt goed met die Postbank.
    @Pap, leuk je even gesproken te hebben. Hoop dat de volgende keer de headset het doet.
    @Cath, wannneer ga je nou precies weg, of ben je al op reis. Ga je nog een reisblogje bijhouden..
    @Pap-mam van Marleen, ja is wel even lekker dat we nu een paar dagen bij kunnen komen. Vooral Marleen heeft last van de hoogteziekte, hopen dat de pillen snel werken.
    @Chris, heb je nog tips voor in Cusco. (uitgaan etc)
    @Zusse, leuk je berichtjes, jammer dat je 2x niet op skype was toen ik wel online was. Dikke kusse van zusse X.
  9. TimoenIlonka:
    hey Meis,

haha wat een avonturen hebben jullie! Dat filmpje met die ezel is echt grappig! Wel eng hoor zo langs een ravijn brrr.
    We lezen met veel plezier je blogs, blijf zo doorbloggen. ;-)

dikke kus
  10. ingrid van drongelen:
    15 oktober 2009
    hallo schatten ja lieverd de spullen zijn met papa mee en nou maar hopen dat het lukt maar dat zal best wel leuk chris dat jij er ook bent groetjes aan allemaal kuzzzzzzzzzz
  11. ingrid van drongelen:
    15 oktober 2009
    he schat nou papa belde net en je wachtwoord is gelukt ha ha goed he neem maar gauw contact met hem op dikke kuzzzzz
  12. Nathalie:
    hey meis!

Wat een leuke ( en wat mindere) dingen maak je mee zeg! Fijn om zo op de hoogte te blijven! Geniet ervan en be carefull!

Kus Naat
  13. ingrid van drongelen:
    16 oktober 2009
    tot gauw meiden duurt wel lang hoor dikke kus
  14. Stefanie:
    16 oktober 2009
    Hoi Joyce,
    Ik heb al je berichtjes via Stefanie gehoord en ben gewoon een beetje jaloers over wat je allemaal beleefd. Wat fijn dat ik dan toch zo met je in contact kan komen. Doe voorzichtig, dikke kus van Oma.
  15. Petra:
    17 oktober 2009
    Haai chica,
    ik heb niet veel anders te melden dan de rest hier ;-)
    Ben net wezen winkelen met Cath en Diana. Dus Cath is nog niet weg, en dat mag ook niet anders zijn 2 vriendinnen ver weg met mijn verjaardag :P

En over dat overvallen .... moet ik Sonja Bakker even langssturen ?

Miss you
  16. ingrid van drongelen:
    18 oktober 2009
    hoe gaat het met marleen is ze al weer opgeknapt dikke kusss
  17. els---strik:
    19 oktober 2009
    hey ik heb in een duik gelegen met het zien van de filmpjes.gelukkig hebben jullie het naar je zin!ga zo door.gr els
  18. Monica:
    Hoi Joyce,
    Ik heb van je zus de website doorgekregen en ik vind het superleuk om je te volgen.
    Uiteraard mail ik je van tijd tot tijd.
    Heel veel plezier en geniet ervan, meis.

Lieve groetjes,
    Monica uit Mijnsheerenland (met die gekleurde rode wave).
  19. maarten:
    Hey,

Wat leuk allemaal te lezen!
    Veel plezier en ik spreek je wel weer op msn!

xje en geniet er van!
  20. Miranda:
    Hee schat,

Geweldig om al je ervaringen te lezen.
    Je maakt zo nog eens wat mee zeg.
    Geniet ervan en ik blijf je volgen.

XXX Miranda
  21. Hans:
    Hi Moppie,

Geniet er maar goed van hoor, we wachten wel af tot je weer veilig in ons midden je verhalen kan toelichten.

Groetjes Hanz
  22. ingridvandrongeleni:
    20 oktober 2009
    ik zit echt iedere avond met skype aan zijn jullie nog aan het reizen ben toch wel weer benieuwd naar je nieuwe avonturen enne hoe gaat het met marleen slaat de kuur al aan dikke kusssss
  23. ingrid van drongelen:
    21 oktober 2009
    hallo lieverd hoe gaat het er nu mee we hebben wel weer zin in zo,n leuk verhaaltje is marleen al weer een beetje opgeknapt dikke kussssss
  24. bertus:
    21 oktober 2009
    Hee Joycie,

Je loopt een beetje achter hé met je dagen !
    Het is tot nu toe nog allemaal leuk wat je gedaan hebt! Ik hoop noog veel meer leuke dingen te lezen.
    Veel plezier !!!

Je neefie Max.
  25. René:
    29 oktober 2009
    Hela Joyce,

Ben net zelf terug van vakantie in Frankrijk, bijna kapot gevroren daar haha...Heb net even je website doorgekeken, het ziet er bij jou wel een stukje warmer uit! Mooie foto's trouwens...véél plezier nog en vergeet je rolletje wc papier nooit! hahaha..

Gr. René
  26. Petra: